Sunday, November 9, 2008

Life goes on...!






As i go through....dlm 2nd year ni lar bnyak benda2 menarik berlaku....esp part study lar..cz dh mule majoring...bit interesting but hard lar..esp time exam...suck...8 papers man....Glez...mule2 sem 1 dh mule blajar haiwan lar..itu pon sikit2 jer....bout rodents...ayam...katak...bedah2..kira sperma...coz subjek nih reproductive...again tkder gmbar...!

then ada gak study immunology....hah..yg nih interesting....100% human medicine nyer immunology k ....banyak gler kena ingat....dn yg pling best...dapat conduct ELISA...     

Mencit nih lar yg jadi mangsa..tiap2 minggu inject ngan Salmonella..n E.coli..nk induce immune system dia coz nk amik Igm n Igg dia...hmmm...sian dier...tengok perut tuh...dh swap ngan alcohol swap...ready nk cucuk jer...hish..gue tk wat...tk snggup..partner wat...

Then dalam sem ni gak lar aku jatuh sakit yg teramat sangat.....1 minggu aku tk g kuliah...suspected case dengue..so duk umah jer...temp spikes up to 38.5 tau...hah...ggggggg..tutorial tk hantar..lab tk masuk...lab report tk hantar...actually banda2 nih lar yg wat aku stress..kata Dr lar..hmmm...kalo ikutkan memang pun...kena lar struggle kan...kalo nk sukses...lagipun before dat...kaki aku injured teruk pasal jatuh main futsal..tempang sebelah....tu pon buatkan diriku dalam kesakitan..tu pon punca demam ni datang....conclusion..duk umah rehat...tengok impian illyana tiap2 3.30 pm...time tu lar..hahahahahah!

 Ni pon antara best thing sepanjang 2nd year...graduation cousin aku...dia sekarang nih pakar bedah am di hukm...and lecturer for clinical study bahagian surgery tuk 3rd n 5th year medicine..

 Hah...ni lar mesin rm 500000 tuh...sequencing machine yg canggih..aku pon tk tau guner sangat...juz theory jer...ni lar part of the biotech study yg aku belajar...interesting...coz dpt wat pcr...southern blotting...recombinant plasmid...n memacam lagi...ni lar basic tuk biotechnology..tpi lab bodoh...dri pagi smpai petang k...8 smpai 5...berdiri lak tuh....pastu tunggu jer lama...incubate sini sana...potong gel gune uv light....nk terbakar rasenyer body aku...panas gler k....buta mata..argh....tpi worth it lar, disebabkan ada basic study tuh lar bolehkan we all kerja dlam bidang biotek...coz nt every school boleh provide study cm nih..mhl k.....! Kudos UKM BSBT

 ni belly dancer....nama pon dh kelakar....teringat orng laki gemuk yang perutnyar buncit dn mengelebeh ...then gerakkan .....cmtuh lar pergerakannya....hahhaha....yg gemuk buncit jangan terasa k.....tkder mknenyer....!

 hah...ni contoh gambar mase tdr lab tuh...nmpak tk..berminyak..rambut serabai..ni tanda2 stress dn keletihan....kakak aku kater gambar nih hodoh sehodoh nyer...kuang ajar...ni speck kegemaran aku..purplish pink...dpt diskaun ok..mhl tau..branded tuh...brand tk leh g tau...arr...demi jaga maruah! kawan yg tngkap gambAR NIH...bukan aku k...dia nk demo handset aku yg ada tv tuh....ehehehe...ngeee!!!!!!

1 Comments:

At December 29, 2009 at 5:07 PM , Blogger Rina said...

Nice blog and very informative subject

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home