Sunday, November 9, 2008

Industrial Training....


hah...at the end of the 2nd year...wajib tuk g training...so i went to zoo negara. Ni lar entrance tuk Zoo negara...aku training kt sini 2 bulan..n ditempatkan di bawah Hospital Veterinar Zoo Negara.....

 hah..ni lar gambar nyer...hospital....ni hari terakhir kitorang bergambar reramai...kenangan pahit kena buli dan torture 2 bulan..tpi best coz dapat belajar banyak benda2 yg tk mungkin dpt belajar kt mana2....itu membuatkan kitorang jadik zoology yg baik dn bermutu lar..kononnyer....hehe

actually banyak lar yg kitorang buat kt zoo..panjang sangat story dia k...gambar yg aku ada pon total 8 gb k...so kalo nk citer lagi lar..80 jam bru habis..kt sini aku kenal ramai orng....yg baik...yg sengal...yg jahat...yg talam 8 muka..yg bermuka2...yg betul2 baik....n yg paling important i met new cool firends yg smpai arini still contact..kirenyer dpt kawan baru yg sekepala...best lar...n pada msa ni lar jgak aku tnggal kt umah auntie aku yg sebelum nih hanya datang lawat 1 thun sekali jer time raya....eheeee.....

                           

auntie n cucunya...muker dia sebijik mcm mak dia..!.

 hah..ini gambar dr felix..dia nih convert nyer doc...dulu kadazan, iban ker paperlar....tk ingat,,,best..peramah n baik...social dia bagus lar. aku rasa dia lebey sesuai handle practical daripada supervisor aku.....coz supervisor aku A.k.a ketua hospital vet tuh lngsung tk guner....asyik wt kerja n tk bergaul ngan kitorang...sikit pon tk tegur kitorang pastu komen kitorang nih tk berkomunikasi...hatok dia...padahal kitorang lar yg membisingkan hsopital tuh sampai penunggu kt hospital tuh pon tersedar k...dr felix ni every morning greet kitorang good morning,,,,simple kan...secara tk lngsung itu boley buatkan kita happy nk teruskan kerja...ini tidak dr sebelah bilik dia tuh pandang kitorang pon tk...sometimes walaupon u doc tpi kalo social teruk baik tk payah jadik doc..having a brain but emotionally dumm ass. makes u  a bad n lousy person...ingat tuh!

hah...mamat nih namanya khairul naim..aku tk tau nape dia suke sngat gambar nih sampai mintak dari aku,,,mungkin mase nih dia sedar dirinya hensem ke..qute ke..pape lar..entah ler...dia ni lar yg jaga lab kt hospital.penganalisis taik binatang...wui..tpi dia identify parasites laju k...benda yg aku tk nampak dia nmpak..katenyer telur lar..kena imagine lar..apa2 hanjing dia ckp lar kan...dia ni graduan ukm..biomed...skang ni wat master bwh prof zainal...parasites lm katak..tu yg tiap2 ari potong katak jer kerja dia...mule2 kenal dia suruh aku cuci taik..sapu taik..cuci darah..amik taik sample lar...cuci bilik predator lar..bnyak gler arahan dia k...tk ikut marah..big boss tuh besi karat tuh pon dia suruh aku putihkan balik memang celaka habis lar....rase geram jer mule2..tpi bler dh lama2 rase seronok gk wat kerja tuh..kalao tk wat tk tau nk jaga haiwan kt zoo...haiwan d zoo nih tk sama ngan pet kt uma tuh...sini sumer brutal2..silap langkah..boley cedera parah...tpi dia nih aku kesian arr tengok...sumer kerja lm hospital dia wat k....cuci tandas...sapu...sumer lar,.,yg dox tuh duk lm bilik jer..hish..kalo aku doc tuh smer dh kena hambat dngan aku! tpi kire ok lar katenyer lepas hbis msc dia nk berambus..moga2 dia wt begitu lar...dia nih pandai masak gak...kire ok lar tuk orng bujang kan...berapa kali dah dia masak even 1 time kitorang wat steamboat yg tk jadik tuh pun dia support banyak..bab mkn nih dia semangat sikit...tengok badan lar,,,kembang semacam...tpi katenyer selalu g swimming...kire ok lar dia ada kesedaran nk kurus kan..moga2 kurus lar abng khairul!

 ni kan gambar awek awek veterinar thun akhir...dorang nih best lar...sporting sumenyer...pastu tk kedekut ilmu lar...tk berlagak kan...apa yg aku tnyer sumenyer dorang jawap...bnyak info aku belajar dari dorang..so thanx a lot lar k...dengar kater sumer dh ada bakal suami..nnti kahwin jgan lar luper ajak..ajak yg penting..aku datang ke tk datang itu lain citer..!

Lepas habis training tuh ,rase hepi pon ada, sedey seket pon ada lar...cz cm trauma kan dh selalu wat kerja berat2 tetiber jer bangun pagi breakfast  tengok tv..relax...tpi apa yg aku dpt lihat kt zoo nih..ada orng yg baik...ada yg celaka,,ada yg sengal n bermacam2 lar...ada yg treat kiter nih mcm kuli pon ada padahal kiotrng ni pelajar..bukan nyer after spm...dorang tu sumer satu ari biler aku berkuasa aku akn pastikan dorang dpt yg setimpal...balasan tetap akn di balas....hehe..tpi 1 jer kalo nk zoo negara maju..keluarkan sumer staff zoology yg perut buncit pinggang 44 cm tuh n gantikan ngan muda mudi cm kitorang nih....wlaupun kitorang tkder experince tpi kita ada brain....brain is more important..bayangkan yg jadik zoology sumenyer asal zookeeper...baca pon ada yg tk reti..asyik merokok 24 jam biar mati kanser lagi bagus..pastu buku2 dia lock lm library..aku nk pinjam tk bagi..bodo sangat! MzC PERlu wat sesuatu..sumenyer di dalam tangan bapak BELLA....

1 Comments:

At November 10, 2008 at 12:49 PM , Blogger oyen said...

sdap jer mulut puake ko nganjing orang ek~
huhu...cambest jer LI..
waaaa...aku LI taun depan...
tp takder binatang2 la...ader org jer ramai~
hUuuuu~

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home