Sunday, November 9, 2008

Penyeksaan jiwa dan mental


kalau nk tau ini lar gambar x ray gig aku yg dikeluarkan selepas surgery oral dulu..at the beginning of the semester....in wisdom tooth aku..masalahnyer kritikal sikit coz gigi ni tk cukup ruang nk tumbuh keluar..so dia keluar membengkok dan alter the whole down part mulut aku...dentist kater ni bahaya coz boleh ganggu rahang...at the end aku wat surgery.....huishh...seram tau...masa mule2 aku masuk bilik tuh, jantung aku berdebar2....then dr tuh inject 2% ??????? anaesthethic kt gusi k..after few minutes kebas....kalao ko tmpar muke aku masa tuh pun tk terasa langsung..paralysed lar..air liur pun meleleh kuar...hihhhhhhh....then first sekali dr tuh pakai blade n potong gusi....hsssss,,,pancut darah lm mulut.....tpi nurse tu wat suction...srootttttt.....then dr tu pakai right angkle??????? lebarkan gusi aku n apa lagi pull lar...mau 10 minit dia pull k...kepala aku masa tuh nurse tu tolong pegangkan supaya tk bergerak tau......bayangkan betapa dashyatnya...biler dh cabut wah..terasa happy sangat....at dat moment je lar....then dr tu wt suturing n akn buka semula lepas 1 minggu..mulut aku masa tuh terasa kebas selama 5 jam...tk ley ckp n makan k....ya allah..seksa gler.....then dr tuh suruh telan pain killer bnyak2 sampai sakit tuh hilang...cm house pulak....then bila bius dh habis..haha...time tu lar aku meraung k...kt umah masa tuh aku terduduk sorang2 pasal gusi aku berdenyut cm jantung berdenyut...sakit teramat k...ckp sikit jer bleeding..telan darah...hiihhhhh..parents aku kesian tengok aku....kawan aku bagi nasihat melalui ym..katenyer nangis lar...itu ubat nya....nk nangis pon dh tkder strength..baru budjet kalo nangis nk nagis cm hero2 korea tu kn sampai meleleh air hidung tpi tk kesampaian......!.

2 Comments:

At November 10, 2008 at 12:52 PM , Blogger oyen said...

apsal wisdom tooth aku lom kuar ekk??
aku lom matang lagi ker??
dengo citer kalu tumbuh mmg saket gilerz~
waaa~
*cuak*cuak*

 
At November 12, 2008 at 11:13 PM , Blogger Unknown said...

ubat dia satu jer..mkn ais krim bebanyak...bg darah tu cpt beku!!
seriously...dgr lah ckp org yg da berpengalaman nih.. muehehe. salam kenal.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home