Wednesday, November 12, 2008

Rumah Haiwan.....!


Mesti ramai yang tertanya2 kenapa farid kena pergi rumah haiwan tiap2 pagi buta??????....basically aku nk share lar ngan sumer orng agar u all lebey paham....actually tesis aku dh sampai ke fasa yg ke-2..dulu kan aku dh puas extract buah naga aku..so skang nih nk try lar beri makan pada tikus2 nih tuk tengok effect nyer pada fertility nya....gitu saja....kena buat nih selama 28 hari....aku start haritu 2 november....

 ni lar one of my mencit....nmpak tuh..terlekat kt dinding sangkar...umur dorang sumer nyer ada 24 ekor 10 minggu...besar tau...ganas sikit lar..mule2 aku feed dorang nih amik masa 2 jam setengah k...kebas kaki tau...campur ngan peluh2 meleleh kt dahi akibat stress...ada gak rase nk picit2 n penyetkan dorang..tpi aku still waras...tikus nih bukan bukan nk dilakukan sebegini...dh tkder cara laen..tiap2 ari aku doa..agar tidak ditimpa bencana....kekejaman haiwan...!!!! huhuhhu.....

 ni sangkar dorang...tu nama n matrik number..n dosage given lar....1000mg/kg..ini dos tinggi tau...harapan bangsa pada tesis aku...so dorang ni aku treat kejam sikit...kalao lepas bagi makan terpancut kuar...aku bagi lagi sampai dia telan betul2....heee...sedey dia....sorry

 haha....cuber tengok betul2..apa yg beza tikus nih....ni lar tikus betina...actually kan pegawai kt umah haiwan tuh bagi yg salah kt aku....tu yg aku pelik...apsal cantik bulunya...n besar perut nya....dia pregnant tau..aku namakan nya ibu tunggal naga....ahaha..n up to today...pagi tdi aku g...dia dh pun selamat beranak...ada 6 ekor anak nyer..sumer merah2 cm anak babi....haha...comey gler....akhirnya aku dh jadik bapak angkat!

 actually bukan aku sorang jer yg g umah haiwan tiap2 ari..ni lar collique aku...dorang pon wat kerja yg sama..cume dorang bagi tikus dorang makan mas cotek....lagi lar...tercotek2 tikus tuh...itu wawa n dya....lagi terer merempit dari aku...aku nih yg jadik pembonceng hahahha....tkper....kitorang g pagi2...tkder orng nmpak aku bonceng.pompuan bawak...lagipun aku pakai sweater tutup kepala n pakai helmet...so dorang tk suspect aku laki...rasenyer identii aku berjaya di hidden kan tk???????????????? alar kalo kantoi pon wat bodoh wa kan......kater dorang lar....eleh....yg mengata tuh jealous tkder pompuan nk carry dorang coz dorang tk ley dipercayai cm aku....aku kn boley dipercayai...ngeeee.....ehheeeeee! aweks nih jugak lar kawan rapat aku....segala skandal sumer aku share ngan dorang...dorang nih pegang rahsia aku besar2..senang jer dorang nk runtuhkan kingdom aku...bahaya nih

8 Comments:

At November 12, 2008 at 11:25 PM , Blogger Nani said...

nani ade blog jugakkkkk...haha..owhh,nanti aku korek2 rahsie ko from dya n wawa...

 
At November 13, 2008 at 11:33 AM , Blogger Nadia said...

haha! good. good. cerita uma haiwan yang klaka. farid n wawa tersekat kat sane ta bole start moto. hiks!

 
At November 13, 2008 at 4:24 PM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

eh....nani kore ada blog rupenyer...apsal nk korek rahsia aku nih...ko taste kt aku ker nani...ckp je lar..tk yar malu2...!!!!...hahahah

 
At November 13, 2008 at 11:23 PM , Blogger Nadia said...

farid kan.. die kan.. suke kan.. heee!

 
At November 14, 2008 at 12:08 AM , Blogger Nani said...

This comment has been removed by the author.

 
At November 14, 2008 at 1:52 AM , Blogger Nani said...

perasan la ko farid..sori la,ak x date laki2 yang xde payung..ahahaha

 
At November 14, 2008 at 4:22 PM , Blogger Nadia said...

payung? apakah maksudnye nani? tade payung? farid tade payung? na pinjam payung dya?

 
At November 14, 2008 at 5:44 PM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

th...betul gak kater dya tuh...apa nyer payung nih..hah...sila jelaskan ngan terperinci...aku tk paham bahasa2 jiwang kau lar nani!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home