Thursday, May 21, 2009

Abangku kahwin lagi~~~lalala

Entry nih khas tuk abng tersayang aku...yg sulung dan kekal ensem walaupon nih kahwin kali ke-2......nama abngku mr Mohamad Syawal bin Abdul aziz dan pasangannya KAK Ina~~~
bercahaya...berseri..kaching!
well....sebelom korang buat statement,....dia bkan berbini dua yer...abngku pernah bercerai dulu dlm perkahwinan pertamanya...kurang sesuai la...tkder jodoh la cmtuh...so dia kekal la bachelorette tanpa anak...
Tpi alhamdulillah....akhirnya dia berjaya gak jumpa pasangan yg sesuai tuk dia..abngku umurnya 36 and kak ina 33....sesuai lar tuh kan....!!!
Perkahwinan dia berlangsung on 1st mei...hari pekerja Jumaat...betol2 cantik lepas aku habis exam terakhir...biotek haiwan yg susah tuh....tah kenapa lepas exam tu habis aku asyik tk sabar dok pikir cepat2 la balik kampung...th kenapa aku terlebih excited nk tengok abng aku kahwin...maybe sebab stress kebelakangan nih kan...dengan semua kerja + exam + tesis + masalah relationship ..bla bla bla....i hate stalker dude!
so kitorang sekeluarga bertolak la hari khamis .....my entire family balik kampung....3 bijik keta..gerak sekali...konvoi....ke sungai siput perak...
gerak pon penat lar jugak....ditambah ngan papa mabuk ubat ...so muntah sampai 5 kali....sian nyer tengok....tk sanggup dah...kalo lar i can do something to reduce the pain...muker abng aku pon dh semacam...rasa bersalah....tpi aku kesian kan dia jugak...th la...dugaan....terima jer lah...tpi last2 ok jer..sampai gak...
sampai harituh pon lewat....lm kol 1....we all tidor kat umah pak anjang..owhh...so the lama tk jumpa...
 a view dari luar...
since dh malas nk cakap panjang2....baek aku tampal photo...senang jer...nih gambar saat dia nk nikah..
nih muker tk tidor semalam...dok pikir apa tah tuh!
nih muker lepas nikah...lega rasnya...AMIN!
kitorang bergambar setelah selesai...aku tkder..sebab aku photographer...cis!!
this is the room aku tidor....kat sini lar aku kena sengat tebuan kat tangan..sakit siot...last2..aku kena amik tetanus and antibiotic..sedih..hadiah dari kampung...~~~
if u guys nk tau...kat kampung nih tenang dan aman tau..tpi coverage cam P!@@##...maxis sepatah haram signal pon tkder....broadband lagi,..lah...so kire nyer...nih betol2 vacation la nih...tkder orang ganggu 100%....but overall best...coz dpt gi mandi sungai...dpt tengok muker ayah aku happy gler jumpa adik2 dia....berborak tahap dewa...3 hari berturut2 tk tidor..tidor2 ayam jer aku tengok....pagi petang siang malam...tk benti2...ada jer isu2 panas nk di borakkan...mak aku pon join skali,......kitorang yg muder mudi nih...buat bodoh layan astro...makan tk benti2...or gi luar mandi sungai...ahaks...
it's a whole new experience for me...n im gonna miss them soo much....sometimes terpiikir...kalo dok kampung jiwa tenang jer...hijau..banyak pokok...bunga...buah2...monyet..musang...ayam...tenang jer hati....sihat tubuh badan...tpi nk buat cmner...dh lahir kt bandar...i have to carry on..n move forwards...sebab tuh la ramai percentage orang sakit jiwa kat bandar...bukan kampung...!!!! Cheeers!!!!

2 Comments:

At February 15, 2010 at 7:18 PM , Blogger gRiJeNeLiA... said...

wat a big family...anyway nice pics=)

 
At June 21, 2010 at 7:15 AM , Blogger lmk said...

Hi there, I just came across your blog and found that you're a Zoology-graduate at UKM!

I just got an offer to study there, and was wondering how the course was like. I am considering choosing that uni, but I also have another offer to do history (my other passion) in singapore.

I hope to hear from you soon!
thanks!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home