Tuesday, February 3, 2009

Tingkahlaku membawa Padah...arghh...PADAH!

Jam pukul 4 ptng....tepat...baru jer habis kelas endrokinologi...part oo...lawak...hari in oo sangat comel (oo = othman omar).
Aku bergegas kuar dri bangunan BSbt...owh...gelapnya langit....cepat2 aku gerakkan kaki ker ptsl...gigh nya kerana nak pinjam atlas histology tuh.. sUPPOSE pgi tadi nk pergi...tpi owhh..ada masalah utama...kad matrik holder hilang selama-lamanya dalam bilik....by the way..data tesis aku pon hilang...1 page jer...serius tk tau kemana...tpi ada back up lm laptop...usah ghisau!...lagipon bangun lambat ....err...2 anset = 2 alarm....pon tk dapat bangun..huhu....sembab tul!
Akhirnya..sampai juga ptsl...tk hujan agi....nasib baik...letak lar beg...masuk cepat2...dengan harapan dapat pinjam atlas n balik ke bilik before hujan berhenti..(angan2 petang...yg tk mungkin ada harapan).
At the end....i managed to get the atlas...warghhh...best nyer..clear gler...cantik...very good elaboration...details....for my thesis purpose...then tetiber...dum dum....tengok tingkap...errr....hujan....hujan...hujan...mak...lebatnya...!
At the end...i decided tuk baca dulu lar atlas nih...bersama text book yg lain....kat tepi meja tepi tingkat menghadap bustop pusanika...baca...baca...baca...ooo...ngantuk nyer...
Damm challenging....petang2..lm lampu2 samar..dh lar aku rabun cahaya....menambahkan stress...at the end...after half an hour...i stop baca...then lapangkan sikit mata...cuber lihat kat luar tingkap..sambil terhidu bersin2 amoi tk cun yg duduk di belakang aku...menyiapkan nota or what eva shit yg dia buat....tiber tiber...ak aku terpandang satu kereta...
kereta proton saga thun 1990....kopak gler..konpem kete rm 5000..pemandu nya...pak arab...yang bergegas2 nk ke kelas nya...terlambat kot...hujan...Dia pon park kan kete nyer....dekat sungguh dengan van dihadapan.
Then....aku pon sambung semula membelek2 atlas....tk sampai berapa minit...hujan dh reda...tpi still lebat lar..ada risiko basah...so tk berani balik....pastuh a few minutes later...pak cik melayu nih owner pada van tuh...datang...bergegas nk balik ke rumah...tpi aku pelik...pak cik  nih kuar semula dari vannya dan mundar mandir sambil mulutnya berkumat kamit.....barangkali mencarut kata2 melayu....rupe-rupenyer....depan van dia ada sedikit space tuk bergerak kuar tetapi malangnya dihalang oleh keta pak arab di belakang...no wonder....mulutnya berkumat kamit...
Then....hujan betul2 bentu after a few minutes....amoi tk cun dibelakang aku pon muler pack2 pensil case nyer yg 3 kali besar dari pensil case aku dan bergegas lari kuar...barangkali dia pon nk pulang kot...aku pon muler gerakkan diri dn turun ke bawah.....tpi singgah sebentar ke tandas....ishhh....busuk nyer ptsl nyer tandas...tkder selera nk buang urea.....tahan ngan menggunakan pengecutan otot....tuk beberapa minit sampai bilik sendiri.........Selepas proses meminjam buku secara elektronik berjaya dilakukan...apa lagi lari lar balik bilik...
aku pon tk sangka....jalan2 depan pusanika menuju ke tangga belakang uo...aku terserempak semula ngan pak cik tersebut...tpi dia bergegas start kan enjin nya....coz keta dihadapan nya muler begerak...owner dh nk balik..tpi keta pak arab masih di situ...lepas keta dihapan bergerak...aku lihat pak cik tuh turun semula....warghhh...ini best...betul2 best....aksi hangat....pak cik tuh tarik kuar viper kiri kereta pak arab tersebut....digerak gerak sedikit.....prak prak prak....prakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk.....putus....caya lar pak cik....pak cik tuh patahkan viper pak arab tuh dn campakkan atas cermin keta tersebut....aku nampak dan pak cik tuh perasan aku melihatnya....lalu pak cik tuh berkata...sesuatu...tpi sebelum dia memulakan percakapan tuh...aku kater....pak cik...dia memang parking salah...saya dari sana...kt tingkap tuh baca buku perasan keta nih milik pak arab....lalu pak cik tuh berkata...hmmm...padan muker dia....pak cik tunggu 30 minit.....lalu aku hanya senyum...pak cik itu pon senyum semula...tapi senyumannya = puas hati ........hahaha....aku pon beredar.....
biler sampai ke bilik...aku terpikir...ahha....jahatnya aku nih..ke baik gak aku nih...i'm on which side....hmmmmmmm.........th lar.....janji bukan kete aku n bukan masalah aku...hahah
Warga ukm...park lar kete baik2 k.....ruang di sini limited sesangat...sedikit kesalahan boleh memudaratkan orang sekeliling...nasib baik pak cik tuh tk kejar mase ke...kalo bini dia or kucing dia nk beranak...hah...kan susay tk ley kuar kete....tpi aku lihat..pak cik tuh ada banyak bungkusan makanan...errrr....marah coz lapar kot....hahah....macam2 lar kt dunia nih..
PS: best gak patah2 kan alat2 kete nih....err...nk try...!

5 Comments:

At February 4, 2009 at 2:13 AM , Blogger a.H.s said...

keji.

 
At February 4, 2009 at 6:21 AM , Blogger dr itu! said...

ceh...takdak langsung moral sivik dalam ke empat2 watak dalam n3 neh...

akhir kata... keji!! tima kasih!!

 
At February 4, 2009 at 9:38 AM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

ceh...nunu and wan...keji konon...haha...my hands r tied man...tkder aper2 yg boleh aku lakukan...juz melihat jah..eleh...keji konon...budjet 2 orng tuh suci konon....segala rahsia kekejian muh aku tau bah! kakakakaka!
by the way...ini akan menjadi lebih hangat...beri respon cepat yg lain...

 
At February 4, 2009 at 1:36 PM , Blogger oyen said...

i'm sympathy..
kat pakcik yang dah lambat tuh...mungkin tergesa2 pada hal yang penting...

and at the same tym emphathy...
kepada pak Arab yang balik tanpa wiper belah driver tuh...ahahhaha..

Ape2 pn..sabar ittew separuh dari iman...kalaw sabar dah takde, kompiden kah kiter ngan separuh lagi iman?

 
At February 4, 2009 at 11:09 PM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

warghh..oyen...taubat aku mendengar kata2 darimu....baik ustazah...! kirenyer...aku pon bersalah ka...huhu....aku pon tk ley wat paper...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home