Friday, January 23, 2009

Duit...duit...oooo....terlalu banyak!

Budak ini ada post sesuatu yang sangat menarik perhatian pada saya....saya pon ada juga fantasi itu..mari kita dengar.....untuk yg tk tau...well dia ada cakap sekiranya kalau anda memang dah dilahirkan dengan duit yang tersangat banyak sampai unlimited access pada wang tersebut....apa yg anda akan lakukan terhadap wang itu? well untuk saya..mesti lar banyak benda yg boleh dibuat tau...
1. Habiskan pelajaran sehingga peringkat yang tertinggi (M.sc + Phd) tk kesah local or overseas...janji dapat ilmu yg terbaik. Saya akan pastikan pengajian itu ditamatkan dengan secepat mungkin....lepas tuh tk bermakna tk belajar lagi...of course saya akan meneruskan pengajian dalam bidang yg berkaitan denag kepakaran saya...DVM...MD.....janji bergune pada diri sendiri.
2. LEPAS ilmu di dada tuh dh penuh..aku akan aplikasikan....dengan wang ini akn terwujudlah sebuah universiti yanghebat....dan dibawah naungan aku dan aku akn pastikan universiti aku itu akn dikerajaankan walapon kerajaan nak atau tk nk....janji msti dikerajaankan. Sistem universti tersebut aku akn pastikan intake nyer mestilah yg budak2 unik dan smart...bukan book smart k...itu pasti di reject awal2 lagi...aku tendang dia jauh2...then of course lar aku dahulukan mereka yg ada masalh kewangan dan etc. Lepas tuh pengajian kt universiti ini lebih menjurus pada haiwan dan sekutunya...jadik yg nk belajar kt sini mestilah berjiw murni pada haiwan...yg fake pretender tuh kalo dh kantoi ..eventhough dh final sem akn aku tendang kuar gak...tk yah konvo....orng yg INI aku akn higher dia sebagai interviewer coz dia memang genuinely animal lovers..kengkawan aku yg belajar vet n zoology akn jadi tenaga pengajar kt sini...gaji konpem aku bayar lumayan.
3. Biler aku banyak dit..of course lar aku nk memperluaskan sayap nama aku di pasaran dunia..Aku akn gunakan kepakaran kakak aku yg fashion designer tuh untuk jadik penasihat utama dalam bidang ini. Aku akan hasilkan line up clothes tuk aku sendiri yg sememangnya style nya berjiwa muda dan hebat2. Aku akn hasilkan banyak produk sehingga dak2 remaja tertarik 100% tuk beli barang2 jenama aku berbanding radioactive, tropicana, body glove, converse, levis, googles, nic, nicole,subzero, sam, suave, playerz dan etc. Dan aku nih akn beli sebarang design mahupun dari student yg belajar fashion if mereka berjaya impresskan idea mereka kt aku..Wah...mesti best ada topi, belt, boot,pants,t-shirt,skarf,sneakers,accesories,specs,jeans,bag,wallet,sweater,blazer,jacket,perfume....warghh....bestnyer.
4. lEPAS TUH...aku akn eruskan dengan projek penternakan aku yg sememangnya aku nk lakukan biler aku dh berumur 40 AN nnti. Tpi aku tk kan ternak lembu or kambing..itu semua orng dh biasa buat...aku akn ternak itik....so far kt malaysia baru 80% sahaja penternak itik yg wujud..aku akn cover yg 20% lagi tuh supaya biler dh berjaya, yg 80% milik aku sehiungga aku berjaya ternak itik 100%. Hhehe....tpi lepas nih....kwek,kwek,kwek,kwek,kwek,kwek,kwek je lar kt telinga aku nih..dn of course menu makanan aku nnti adalah itik je lar sepanjang hayat...itik masak merah ,masak kicap, itik masak paprik, itik goreng tepung, nasi itik, cucur itik, kopok itik dan etc...
5. Aku akn pastikan wujudnya 1 lagi zoo kt malaysia nih yg namanya di bawah aku.. Aku akn pastikan zoo tersebut dipenuhi dengan species yg terancam dan yg tk terdapat di zoo negara malaysia..agar aku dapat menangani kehebatan zoo negara yg aku pernah kerja suatu masa dahulu...Pastuh aku akn make sure yg takbir zoo tuh budak nih jugak.....kerana kalo dia pegang mesti zoo tuh berjaya...aku raser lar..!
6. Selain dari tuh...aku akn make sure parents aku boleh nikmati hidup mereka se selesa yg mereka suker..sumer impian dan harapan mereka akn aku tunaikan malah aku akn pastikan mereka hidup segembira sehingga lar ke akhir hayat mereka...Pastuh aku akn bina sebuah rumah yg sebesar2 nya to make sure aku dpt tinggL bersama parents aku all the time....kalo mereka hepi tapi tanpa anak mereka what's the point gak tul tak...
7.Aku nk wujudkan tabung2 bantuan kewangan dan aku akn beri bantuan sepenuhnya pada orang yg memerlukan dan aku tidak akn berat sebelah tak kira apa bangsa, agama dan sebagainya akn aku bantu...itu sudah pasti!
8. Aku akn bina hospital...haiwan dan juga hospital perubatan...1 sahaja sebab agar orng yg sakit atau haiwan yg sakit aku akn pastikan mereka menerima rawatan yg sepatutnya dan bekalan ubat2 ubatan sepenuhnya agar mereka sembuh. Walaupon mereka tk kenal or tk tahu bantuan itu dari mana, sekadar melihat mereka sembuh dengan bantuan wang aku itu mampu memberi senyuman pada aku.
9. lastly....of course aku akn buat satu dream wedding tuk my love ....sesimple dan seindah yg boley...but for sure aku akn buat kt satu pulau coz aku tersangat2 suker laut sejak dari kecil....n dlm wedding tuh aku akn make sure kawan2 aku terutamanya kawan baik dari skool or universiti akn hadir tk kesah mereka kt maner dn dimana.....so as the uncle,auntie,grandma.....n etc....
10. Ini untuk memuaskan diri....beli kapal terbang, kapal layar, laptop lenovo, apple i phone, SE C902,  dn bnyak lagi

9 Comments:

At January 24, 2009 at 2:13 AM , Blogger dr itu! said...

hurmm... itik sos buah plum satu!!!

larikss...
ape nama universiti tuh? Universiti Zoologi Malaysia??? nice what!!

 
At January 24, 2009 at 2:22 AM , Blogger ahmdsyhmi said...

gila babeng..

kalah aku...

 
At January 26, 2009 at 2:39 AM , Blogger oyen said...

veranganzzz...

 
At January 26, 2009 at 12:36 PM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

safwan: tk nk lar nama uni cm tuh....cm besa sangat....kena lar pikir nama yg hot2 sikit...hehe...!

syahmi: tk lar...tk hebat maner pon...ko nyer lebih tertarik untuk di baca! Ahaks....ko kan penulis ala A. Samad Said

oyen: dare to dreams...'Paris Hilton' kater...

 
At January 27, 2009 at 1:27 PM , Blogger a.H.s said...

wah... best nyer...
hmmm... no komen...

 
At January 27, 2009 at 7:44 PM , Blogger Nani said...

awww,nanges terharu ak bace...haha
ni yg nak blanje ko milo ais nih..haha

no 9 cannot go...haha

 
At January 29, 2009 at 9:01 PM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

nani: eh....ko memang hutang aku aper? tpi since dh banyak duit....halal jer lah...no 9 tk ley gi..motif....ooooowwwww....alamak....ye ker....aku paham!

nuwar: best kan..dare to dream by Paris Hilton.

 
At February 1, 2009 at 5:13 PM , Blogger Ulthero7 said...

waaahh... bgs ar ko.. kalo ak ade duit cmtu, tkde nye ak wat cm ko... ak akn boros brbelnja bende2 tk brfaedah.. penuh dgn pembaziran.. ak gune duit tu tnp pike2.. with no proper planning.. so sbb tu kot ak tkkn dpt duit bnyk tu... hahahaha

 
At February 2, 2009 at 10:21 PM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

ultimate hero.....duit unlimited beb....pakai jer....tk habis pon...itu sumer teknik2 nk enhance kan lagi stock lm account gue...hehe

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home