Friday, December 26, 2008

Semester baru.....!

Pejam celik - pejam celik dh masuk semester baru...hari ini jumaat 26 Disember 2008...berapa hari lagi dh nak masuk thun baru....29 nih pon dh start skool...alar muler ker tk muler sama jer pasal masa cuti pon dh dihabiskan kt ukm kan...(cerita lanjut baca lar entry2 luahan terdahulu tuh...)

Semalam ada orang sms aku pagi2...katenyer merry christmas...hmm...infact one of my friends post merry christmas kt page friendster aku...aiyo...aku islam lar..bukan christian lor...tkper lar...accept je lar kan...dia kater free tk arini? aku kerja shift malam...jom hang out...dh lama tk jumpa...wah akhirnya aku kuar gak ngan schoolmates aku...dia dh kerja sekarang..katenyer nk ker puchong..tpi akhirnya tk jadik...jadi aku syorkan kiter ke Port Dickson...hehe...dekat jer dari rumah..ikut highway , dlm 30 minit dh sampai...tiber je kt sana...aduh!!!! luper hari ini kn public holiday.alamak...dh lar tkder parking, pastuh ramai pulak manusia yang bermandi manda dn bersuka ria kt sana...tpi jiwa terasa tenang sangat..sejuk jer tengok laut..bergelora naik turun...angin...tpi kan?????????

Mata aku tertoleh dekat satu manusia tuh...pak cik tuh? rasenyer nk celop jer kepala dia kt dlm air laut tuh...mengapa???? mesti anda pernah dengar yg air laut kt situ memang dh tercemar habis2 habisan bukan...yar betul! tpi kenapa ada manusia yg masih nk mencemarkan lagi air tuh...pak cik tuh sambil mandi dn melihat2 anaknya mandi...dia boleh merokok ala2 gaya hellboy kt situ...pastu abu rokok tuh dibiarkan jatuh ke dalam air laut...then lepas tuh puntung rokok tuh dibuang lam air laut...hishhhhhhh....geram nyer...serius geram betul!!!! pak cik yg sengal tuh secara tk langsung dh bagi anak dia minum air laut yg dicampur ngan rokok yg dia hisap tuh...aku memang geram gler...ingat manusia sekalian...bumi kiter nih dh tersangat sangat lar terseksa dengan pencemaran yg berlaku...kalao boleh tolonglar wahai manusia sekalian...aku merayu..jaga lar bumi kita ini untuk manusia kelak...biler dh terjadik semua bencana nih baru lar nk bising2 kt tv, radio, pastuh maki hamun pihak2 tertentu lar dn sebagainya...tapi sedar tk...kiter yg bertanggungjawab dengan semua perkara yg berlaku..maka dengan ini...tolonglah jadik orng yg berilmu dh prihatin...

P:S ~ kalo nk sakit kulit dn menderita dengan infeksi sila lar jangan malu2 untuk mandi air laut port dickson dn jgan luper untuk telan sikit air tuh ok...! Good luck!!!!

P:S ~ aku tergelak kuat kt sorang parents nih...anaknya umur 4 thun cmtuh arr rasenyer..mandi atas pelampung...bapaknya awasi anak tersebut...tiber2 bapaknya cm leka pandang kt tempat lain....tetiber satu ombak besar dtng dh tolak anaknya ke tepi pasir tuh sampai anaknya tergolek up-side down dn kepalanya menjunam dlm pasir...wahahahahah...lawak gler...tk boley belar..korang sendiri jer kena tengok baru paham...pastu bapaknya berlari pusu2 kejar anaknya..biler dokong anak dia aku terlihat bapaknya mengucap 'sori sori' sambil anaknya menangis...alo alo alo...sian nyer...mesti adik tuh trauma kan?????

APA LAR AKU NIH...ORNG NYER HL KT LAUT PON NK AMBIK TAHU KN?
TK LEY BUAT APE2 LAR...DH BIASA TENGOK PERANGAI ORANG...

........Kawan2...result semester lepas kan dh keluar? Apamacam...anda puas hati ke tidak...saya...hmmm....no comment! terima je lar kan...4A , 1B+ , 1C+...jangan tanya subjek tuh suday...pngs kire sendiri...!!!! sama2 kiter berusaha tuk semester terakhir ini....paper pon tesis aku dh sampai 70-80%..moga-moga boley siap cepat2 dn tulis cepat2 dh bukukan cepat2 dn graduate cepat2...n cepat2...n cepat2...n cepat2...sumer nk cepat2...semester baru tk muler lagipon (masa wt entry ni lar!).

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home