Thursday, November 27, 2008

Wedding...ting..ting..ting!

Hari Ahad yg lepas = 23 nov 2008 merupakan hari yg spesel..bukan tuk aku tpi kakak aku..coz akhirnya dia kahwin jugak ngan putera idaman nya....hahaha...Congrats...SO as i promise aku akn post kan sedikit lar gambar2 wat tatapan semua...pada yg hadir..thanx alot yar....dn yg tk dpt hadir....tkper....aku paham, masing2 bussy, infact aku sendiri pon tengah bussy tpi gagahkan diri tuk balik jugak dengan tk cukup tidor dn sebagainya..huuhu.....
spt......besa....rutin harian aku pada haritu adalah..bangun seawalnya yg tk pernah aku bangun seawal  tuh dlm hidup aku.....mane ade orng bangun awal2 beb....weekend tuh...bersiap2..pakai lawa gitu...n trus ke rumah haiwan tuk bagi tikus ku mkn buah naga.....then slps tuh..trus lar bergegas ke ktm dn pulang.....smpai pon dlm pukul 10 cmtuh...dn abang aku amik aku di ktm.ngan kete kia spectra nya yg bru kuar...MANTAP siot....best.!
Tiba jah di rumah..wah....meriahnya...ada khemah sana sini, and aku termiss akad nikah nya....hmmm..tkpela...actually nk gk tengok coz dulu abng aku nye aku miss...kali ni pon miss...hmm bagus lar tuh! tkpe la.....tiba jer aku nmpak papa.....yg kegirangan berbual2 melayan pak cik2 tua di tmn aku yg sememang nya aku kenal.....wah..lme dh tk jumpa papa...terasA hepi sangat mase tuh....salam lar ngan pak cik2 tuh sumer....sumernya tk kenal aku, katanya LAIN LAH! SAPE NIH! mungkin dress up aku yg poyo tuh kot membuatkan mereka tk kenal....biasa ja...jeans, kemeja, blazer ck n shoes....!tk der menda pon yg lain...then aku terlihat muka2 mak cik aku yg keletihan, trus aku duduk dn berbual ngan mereka, bayangkan dorang hanya tidur 2 jam jer semalam coz buat sume preparation nih....wah thanx a lot lar auntie, i really appreciate dat....tpi bukan tuh yg aku tercarik2...aku carik mak aku.....haha.....di hujung sana tngah berborak ngan tukang masak.....Mak!!!!.......then mak aku pon aku lihat agak keletihan, tpi katenyer tkpela, hari in sahaja....tpi aku dpt lihat muka mak aku yg girang, sebabnya hanya 1 iaitu adik2 nya dpt berkumpul di rumah nya...!
ingatkan dlm ati aku juz tuk bersuka ria jer, tpi kena lar jugak buat kerja, first task....kunci keta kia spectra dn baju pengantin.....coz time tu dh nk kul 12, nk bersanding ke pape lar....ngarut sungguh kaedah nya....task ke dua..aku di suruh bawak bunga mangga.....tengah2 panas...siot!!!!! siot sesangat....hitam habis kulit aku...ni sumer gara2 mak cik aku tu lar...katenyer dh tk cukup orng lar....tpi sabor je lar..tpi time tuh aku memang rase sngat malu yg teramat..ngan kompang bangang kt belakang tu ..memekak sungguh...termasuk lar dj sengal tuh yg bukak sistem audio nya yg terlalu kuat sehingga nk cakap pon kena jerit......dj tuh overall memang= SENGAL.
 aku cukup marah ngan mak andam tuh.....aku tnyer padanya ngan nada yg lembut....' kenapa mekap kakak aku tebal2 sangat, muka dia tk perlu lar tebal2, dh natural cantik dh' pastu dia jawab ' nnti biler tngkap gambar muka tk menonjol, alar awak tok sah risau....' pastu aku tetiber rase sangat marah, entah kenapa...raging jer ngan tetibe, mungkin cuaca yg panas  tmbah ngan peluh aku trus kata' ingat ni muka awak ke sedap2 jer nk tenyeh mekap banyak2, aku dh tengok muke dia selalu tau lar ni tk sesuai, tk perlu lar tebal2'.....mak andam tuh trus tersentap....dn aku trus beredar dari situ coz ada kerja nk wat...lm hati mak andam tuh mesti dia rasa sangat geram ngan mulut puaka aku, tpi peduli lar kan....dia kena lar terima kutukan dan kritikan..betul tk....kalo dh tk pandai mekap, kena lar belajar lagi kan..haha......yes..aku menang, mk andam kalah...yohooo!
 ni lar gambar nya..menuju ke rumah......tu lar abang ipar aku....ok lar..nenek aku tenung dia 4 kali aritu dn cakap..hensem jugak...hahaha...kuat gler aku ketawa ! bagi aku...ni statement jujur aku nk kuarkan...namanya fadhil.......ayahnya memang cina peluk islam...dats why muka nya cm chinese sikit....
 so far compare ngan abang2 yg aku kenal lar sebelum nih yg tk jadik ngan kakak aku...sumer nyer aku tk berkenan..serius....th kenapa....tpi dia nih lain sikit...perangai pon lain.....dia layan jer aku kutuk orang..or lawak2 yg aku ckp dn sebagainya..pastu dia update sikit....slalu jer tukar muvie yg dia download.....ape2 latest gadjet....sebagainya....dia ok lar...sporting n penyabar....n aku suker berborak ngan dia....tk bohsan pon...serius...ibarat kawan...aku anggap dia sebagai kawan......n the way dia treat aku seriously cm dewasa..walaupon aku last lm family but dat doesn't mean orng kena treat u cm budak2 kan....the way dia ckp ngan aku exactly dia treat cm orng dewasa yg lain n dats good....seriously good...so hopefully berkekalan lar yer ngan kakak aku......n aku ucapkan tahniah skali agi n WELCOME to my family......! 
 ni sejurus aku smpai...trus aku tngkap gambar...rupe aku ...hmmm...hodoh bagai berserabut...! terlebey senyum lar....cis...!
aku suka aritu:
1. makanan...seruis wey sedap gler...especially nasik minyak nya...pergh..banyak gler aku makan
2. aku suker hiasan nya...lawa.....
 3. ak suker coz sumer sedara belah mak bapak aku dtng n kitorang berborak panjang lebar....n tangkap gambar sumer...best ...hilang trus stress!....n aku berjaya promote kursus aku ......n diorang siap panggil aku dri jauh semata2 nk berborak pasal kursus ZOOLOGY...unik ker kursus nih...haih..orang malaysia....gayat tul...penan!
4. mak cik pak cik orng taman aku yg lama tk jumpa aku jumpa balik...best gak....ye lar dulu2 aku pernah pecahkan pasu bunga dorang, main kt umah dorang, gaduh terajang anak dia dn sebagainya....
5. ni aku terkejut....sedara2 aku yg kecik dari aku..beza 5 thun dn ke ats....yg still tk habis skolah lagi sumer dh akil baligh...muker dh lain.....aku serius dh tk kenal.......masing2 dh karat rambut...hanset lagi mahal dari aku....masing dh ada balak@girlfren...wah..habis dorang tuh sumer kena lecture ngan aku....mak2 dorang yg suruh aku lecture dorang belajar rajin2....wah budjet aku nih hebat sangat..kah kah kah...
6. kia spectra abang aku..serius mantap gler biler aku drive aritu..wah!
aku benci/ geram/laknat/ :
1. dj aritu....sengal...tongol....
2. mak andam
3. kamera man....pondan control jantan
4. kompang
5. dak2 cuci pinggan@catering...cuci pinggan sambilmerokok..budjet multi tasking gitu,,kalo termakan pakai pinggan yg ada abu rokok..kn dh keracunan...dasar dk tk habis skolah betol!
AKU UCAPKAN KEPADA YG HADIR TERIMA KASIH BANYAK2, YG NK HADIR TPI TK DPT HADIR PON TERIMA KASIH BANYAK2 KERANA MEMBERI RESPON YG POSITIF...YG LANGSUNG TK NK HADIR PON TERIMA KASIH GAK...KERANA MEMBERITAHU SECARA JUJUR...SEKIAN!

3 Comments:

At November 27, 2008 at 2:08 PM , Blogger oyen said...

takdek gambar kitorang ponnn~
hu~
:|

 
At November 29, 2008 at 12:12 PM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

aku pon tkder gambar yg kiter tngkap beramai ramai tuh!

 
At December 1, 2008 at 2:52 AM , Blogger oyen said...

dekat akak ko haritoh..huk...
btw..
TAG!!! ur IT!!!
tgk my blog nnt ea~

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home