Thursday, December 11, 2008

Cerita Dongeng!

Pernah tak masa anda kecil2 dahulu anda terbaca atau tertonton cerita2 dongeng yang kelakar atau sebagainya yang semua nya happy ending belaka....mesti pernah kan...???

Oleh itu, mari saya share sidikit dengan anda aktiviti2 yang saya lakukan beberapa hari sebelum ini di rumah..mesti la...F.Y.I saya no longer yier duduk dalam lab sampai 10 jam...coz akhirnya tesis dh berjaya disiapkan sampai tahap yg boleh di pause kan kaedah nya...jadi ambil lah peluang ini untuk berehat di rumah...betul tk!
Kalo ada yg tk puas hati, sila puaskan hati anda yier...kerana mase ada sibok study tk exam saya berkoban tiap2 hari, selepas subuh saya ke rumah haiwan tuk bagi tikus ku minum wain yer....anda? tidur or study kn? pastuh mase lepas exam anda semua celebrate berhabis2 habisan malah ada yang terus pulang ke rumah! saya??? kekal di dalam bilik dn terus ke rumah haiwan! mase anda berehat di rumah selama berminggu sebelum datang ke ukm semula dan mula lab , saya???? bermatian masuk naik turun lab mencari barang2 keperluan tuk menganalisis hasil data dn etc...oleh itu, sekiranya anda di dalam lab membuat tesis, saya ucapkan selamat maju jaya...segala kepayahan yang anda lalui telah pun saya lalui, malahan mungkin lebey teruk, pernahkah anda melihat slaid berwarna pink dipenuhi sperma dn perlu dikira dengan perut kosong dan hujan lebat diluar ditambah petir pada waktu malam pada hari sabtu malam...ahaks, tentu tidak kan! maka penghormatan balik ke rumah pelulah direstui oleh anda semua..terima kasih! hahahahaha...apa lar aku merepek nih????? back to cerita dongeng....apa yier....argh...

1. LELIPUT DAN KERINCI AJAIB

Dengar dari tajuk pon dh kelakar kan? tentu anda terfikir apa itu kelinci n apa tu leliput??? cerita nih mengisahkan seorang anak yang disumpah oleh sihir jahat kerana bapanya masuk ke hutan dn mencuri kambing belaan pompuan sihir gara2 isterinya yg mengandung kempunan sate kambing...eleh....satay kajang haji samuri kan ada..wat pe susah2...oleh itu, semasa mak nya lahirkan anak...anak nya yg disumpah keluar menjadi anak laki2 yang kerdil dan hitam serta hodoh...tpi aku tengok citer tuh...comel jer budak tuh...siap pandai berlakon lagi...haha...maka dia selalu diejek leliput = kerdil....betul2..ini sebenarnya ayat2 indonesia gitu!
Pada suatu hari ada seorang juragan kaya di kampung tersebut dimana anak puteri nya sakit muram gitu...muram tuh penyakit ker...bukan masalah sikologi ker...haih...nama pon citer dongeng kan...maka siapa yg boleh buatnya tertawa akan dikahwinkan dengan puteri tersebut! jadik leliput ini masuk ke hutan dan terjumpa anak raksaksa / anak gergasi....leliput nih beri anak gergasi ini makan dan dia janji tolong leliput ini, so anak gergasi ini bertukar menjadi kerinci ajaib...kerinci= arnab.....arnab ni warna golden dan boleh bertutur....so akhirnya anak ini berjaya buatkan anak puteri yang ada masalah mental asyik murung tuh ketawa semula dan akhrinya mereka berkahwin dan sumpahan anak kerdil tuh akhirnya berakhir kerana apabila ada anak puteri yang mencintai sepenuhnya anak kerdil itu maka dengan satu ciuman kagek maka sumpahan itu berakhir dan budak kerdil / leliput itu pon bertukar menjadi seorang jejaka yang gantang lagi tinggi...macam tuh lar citer nya....actually panjang lagi citer tuh...ni ringkasan jer...haha..aku pon tk percaya bley layan citer nih sampai habis...ni lar namanya sindrom cuti semester! Wah....!!!!!!!!

2. JOKO KE NEGERI DI AWANGAN

Cerita nih takder hebat sangat..malahan agak bosan...in English..pernah dengar Jack & the Beanstocks..haha....sama lar dari asal sampai akhir cumer versi sinetron sajer...tu jer..tapi kelakar sungguh gergasi nya...ibu gergasi tuh dia ambil pelakon gemuk giler...pastu ditepek mukanya ngan warna hijau pandan dan diletakkan gold dust.....haha...klakar siot...pastu pakai rambut palsu kusam and seluruh badan warna hijau...bodoh siot...! ada ditokok tambah...memang beza ngan versi asal....lembu boley berbicara....haha...comel!

3. PINOKIO

ini pon versi indonesia....kelakar giler...ada ker bapak pinokio namanya pak peto, pastu dihantar pinokio nih gi belajar mengaji kat surau...wah ini betul2 versi baru nih...mantap! ada jugak lar versi syirik nak dikatakan ngan versi pari2 mengucapkan alhamdulillah...ibu peri tu ape? hah....apsal agama dikaitkan dengan fantasi? sinetron nih th pape lar..haiyo...yo..yo..yo

actually ada 2 lagi citer yg ditonton...tpi tk ingat lar tajuk nya...overall citer2 dongeng nih yang paling aku suke no 1....yg laen bohsan gler....sekadar menghabiskan masa cuti.

Overall.....kalo anda teringin nk menonton cerita ini sila lar masuk website www.tv3.com......cerita nih mungkin ada lam website coz saya tonton citer nih pon masa kul 2-3.30pm...ahahaha...memang dh bohsan tahap giler...dh tkder keje nk wat dah!

2 Comments:

At December 17, 2008 at 8:10 PM , Blogger Nani said...

aii,perli nampak kiteorg2 yang still di lab nih

gile rajin tulis pasal cite dongeng,ko wat research ke ape nih.

 
At December 22, 2008 at 12:03 AM , Blogger F@rid Abdul Aziz said...

perli...enggak dong....cumer wat korang raser terhiris sikit hati tuh

aah...dh nk submit dh tesis phd aku tuh...nnti dh jadik doctor aku belanja kor tengok wayang dongeng tuh..nak nak?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home